Een kleurloos bestaan in de 4e klasse
Tot het seizoen 1987/1988 waren er weinig sportieve hoogtepunten te vieren. De club leed een wat kleurloos bestaan in de 4e klasse. Spelers in die periode waren Jack van der Wal, Jan en Paul Huiskes, Gerard Loman, Ad Steenbakker, Karel Grobbink, Bas Olde Hampsink, Jos Veldhuis, Johnny Kamphuis, Corrie Everink en Jos Sonder, die later nog vele jaren deel zou gaan uitmaken van de succesvolle generatie van Stevo.

De jeugdbestuurders
Wel werd in die tijd een gericht jeugdbeleid ontwikkeld onder leiding van actieve jeugdbestuurders, zoals Jacques Kroon, Jan Handlogten, Willy Kattenbelt, Rinus Elsten en Joop Lingeman. Er werden goed opgeleide jeugdtrainers aangetrokken, er werd geselecteerd en er stond in de midden jaren ’80 een goed A-elftal.

Een talentvolle lichting
In die periode werd een verjonging in het 1e elftal doorgevoerd. Het vrijwel complete jeugdteam werd overgeheveld naar de hoofdselectie, zelfs aangevuld met enkele B-junioren. Spelers die tot de talentvolle lichting behoorden, waren Ewald Everlo, Alwie Leemhuis, Leo Hofste, Frank Kroon, Erik en Walter Weghorst, Harold Reinders, Edwin Lenferink, Jeroen Brokers, Hans Boerrigter en Edwin Haarhuis. Drie jaar duurde het alvorens het elftal voldoende ervaring had om de inspanningen te verzilveren. Onder leiding van Gerrit Geerdink Johannink werd er een nieuw team gesmeed, dat steeds beter begon te presteren in de 4e klasse. Het elftal werd gecompleteerd door Jos Scholten, Martin Bekhuis, Frank Voshaar, Rolf Dissel, de van Heracles Almelo overgekomen Peter Koelman en de van PH overgekomen Ben Nijhuis. Opnieuw werden, net als in de jaren zeventig, twee achtereenvolgende kampioenschappen behaald. Zowel in het seizoen 1987/1988 en 1988/1989 kon de kampioensvlag gehesen worden en promoveerde de club naar de 2e klasse KNVB. Op 30 april 1989 werd in Enschede tegen Rigtersbleek de titel in de wacht gesleept. Trainer van het succesvolle team was Peter Peters. Later zou trainer Anton Wennemars het elftal liefst vijf seizoenen van oefenstof voorzien.

Zeven jaar 2e klasse
Liefst zeven seizoenen speelde de trots van Tubbergen in de 2e klasse. In het seizoen 1990/1991 werd degradatie ternauwernood voorkomen, maar de eindsprint om dat te voorkomen was zo goed dat er zelfs met Achilles’12 en PH gestreden kon worden in de nacompetitie voor een plaats in de 1e klasse. In het allesbeslissende duel voor enkele duizenden toeschouwers werd in Tubbergen met 3-4 van Achilles12 verloren.

Sportieve teruggang
In 1996 werd de gang naar de 3e klasse gemaakt en tot het kampioenschap in het seizoen 2007/2008 werd met wisselend succes gespeeld in de 3e en 4e klasse. Een promotie middels nacompetitie naar de derde klasse door een overwinning op GFC uit Goor op het complex van SVZW in Wierden, werd al snel weer gevolgd door een degradatie. Spelers die toen in het eerste elftal acteerden waren Frank Oude Luttikhuis, Martin Bekhuis, David Kemerink op Schiphorst, Patrick en Dennis Paus, Herbert Hams, Pattrick Handlogten, Sander Leferink, Werner Heerink, Mark Boerrigter, Erik Hoek, Jasper Hulshof en Gilbert van den Heuvel. Het bestuur van TVC28 werd in die periode gevormd door voorzitter Peter van der Krabben, Frans Hendriksen, René Oosterlaken, Theo Wildemors, Hans Hofste en Fons Geerink.